Θεματική Ενότητα 25ης Μαρτίου (Μέρος 2ο)


Σε συνέχεια της ενασχόλησης μας με την Θεματική Ενότητα της 25ης Μαρτίου παρακάτω θα γίνει μια μικρή αναφορά για τον τρόπο που μπορεί να αναλύσετε τα αρχεία που σας έχουν σταλθεί .


Αρχικά προβληματίστε τα παιδιά για το λόγο που γίνεται η παρέλαση και που γιορτάζει η Ελλάδα. Ναι, αλλά τι γιορτάζουμε….; Και η ιστορία ξεκινά!
  


  Πριν από πολλά χρόνια, οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι στους Τούρκους. 400 χρόνια έκαναν υπομονή μέχρι που δεν άντεξαν άλλο και ξεσηκώθηκαν. Αυτή η Επανάσταση ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου του 1821 και αυτήν γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου.
      
  •      Και για να καταλάβουν τα παιδιά σας καλύτερα πότε έγιναν όλα αυτά, τοποθετήστε το γεγονός στη γραμμή του χρόνου ( προσθέτοντας τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα όπως τη γέννηση του Χριστού, τον πόλεμο του 1940, το Πολυτεχνείο, τη γέννησή τους και το σήμερα) ….



·       Πώς ζούσαν οι Έλληνες την περίοδο της Τουρκοκρατίας και τι ακριβώς συνέβη για να κερδίσουμε και πάλι την Ελευθερία μας; Η επισυναπτόμενη παρουσίαση με τίτλο: «Η Επανάσταση του 1821 μέσα από Πίνακες Ζωγραφικής», θα σας βοηθήσει πολύ σε αυτή την κατεύθυνση, σχολιάζοντας παράλληλα μαζί με τα παιδιά τους πίνακες ζωγραφικής. Φυσικά ολοκληρώνοντας την παρουσίαση και τη συζήτηση, τα παιδιά μπορούν να αποτυπώσουν στις ζωγραφιές τους όσα τα εντυπωσίασαν…
Στο αρχείο που έχετε λάβει θα βρείτε αρκετούς πίνακες ζωγραφικής όπως οι παρακάτω:












Η Ελληνική Σημαία
·       Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, καθορίστηκε και η σημαία της, το εθνικό αυτό σύμβολο που χαρακτηρίζει κάθε χώρα. Παρατηρήστε τη και σχολιάστε την επιλογή του μπλε και του άσπρου χρώματος (σύνδεση με το μπλε χρώμα της θάλασσα και του λευκού του αφρού των κυμάτων) καθώς και του σταυρού ( χριστιανισμό). Μετρήστε τις γαλανόλευκες  γραμμές. Είναι 9…. γιατί όχι 8 ή 10; Και σε αυτό υπάρχει ερμηνεία… Συνδέεται με την  ιστορική φράση “Ελευθερία ή Θάνατος”, ένα εθνικό σύνθημα, για το οποίο πολέμησαν οι Έλληνες. Κάθε γραμμή λοιπόν της σημαίας μας αντιστοιχεί σε μία συλλαβή της φράσης αυτής.










Σας επισυνάπτουμε και το σχετικό αρχείο pdf για εκτύπωση, με τίτλο : «Η ελληνική σημαία», στο e-mail έχετε λάβει.
·       Μπορείτε επίσης να κατασκευάστε την ελληνική σημαία. Ζωγραφίστε τη, κόψτε τη και στη συνέχεια τσακίστε τη στη μέση και κολλήστε τη , αφού πρώτα τοποθετήσετε ένα καλαμάκι ή ένα ξυλάκι από σουβλάκι στην άκρη για να μπορείτε να την κρατάτε.


Σας επισυνάπτουμε και το σχετικό αρχείο pdf για εκτύπωση,  με τίτλο : « ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ», στο e-mail έχετε λάβει.



Ήρωας σημαίνει….
    Τι είναι ήρωας; Αυτός που αγωνίζεται, που δεν φοβάται να δώσει και τη ζωή του για να σώσει τους άλλους….. Οι ήρωες όμως δεν αναδεικνύονται μόνο μέσα από έναν πόλεμο αλλά και καθημερινά, μέσα από πράξεις αυτοθυσίας… Έτσι, ήρωας είναι ο γιατρός που καθημερινά σώζει ανθρώπινες ζωές, ο πυροσβέστης που μπαίνει μέσα στη φωτιά για να σώσει όποιον κινδυνεύει, ο αστυνομικός που συλλαμβάνει τους  “κακούς” …. ακόμη και οι γονείς μας που καθημερινά αγωνίζονται σκληρά για να μας μεγαλώσουν, θυσιάζοντας πολλά….
·       Ρωτήστε τα παιδιά σας, τι σημαίνει για αυτά η λέξη «ήρωας» και να σας δώσουν παραδείγματα και έπειτα εστιάστε στους ήρωες της επανάστασης του 1821. Παρατηρήστε και περιγράψτε τα πορτρέτα τους και φτιάξτε τα δικά σας για να τους τιμήσετε.

Σας επισυνάπτουμε στο e-mail και το σχετικό αρχείο pdf για προβολή,  με τίτλο : «ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821» καθώς και το αρχείο για εκτύπωση με τίτλο : «ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ» , όπου θα βρείτε υλικό όπως αυτό που ακολουθεί : 






·       Παιχνίδι « Βρες ποιον περιγράφω». Εξηγήστε στα παιδιά ότι θα περιγράψετε κάποιον από αυτούς τους ήρωες και ζητήστε τους να βρουν ποιος είναι. Περιγράψτε μαλλιά, πρόσωπο, ρούχα. Όταν βρουν το πρόσωπο που περιγράφετε σας δείχνουν  την εικόνα του και προσπαθούν να αντιγράψουν το όνομά του  .


   Ρήγας Φεραίος και ο  Θούριος
·       Κι επειδή στην Επανάσταση ηρωική στάση δεν επέδειξαν μόνο οι αγωνιστές μας αλλά και όσοι τους εμψύχωναν με τον λόγο τους, αναφερθείτε στον Ρήγα Φεραίο και τον Θούριο, σχολιάζοντας το περιεχόμενό του. Γράψτε το τώρα… σε πάπυρο που θα φτιάξετε μόνοι σας ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες!
Σας επισυνάπτουμε  το σχετικό αρχείο pdf για εκτύπωση,  με τίτλο : «ΠΑΠΥΡΟΣ», στο e-mail έχετε λάβει.
Τσαλακώστε το χαρτί….
Βουτήξτε το σε στιγμιαίο καφέ….
 Απλώστε το σε ίσια επιφάνεια και ρίξτε από πάνω κόκκους καφέ… (Συμβουλή: μη ρίξετε πολύ καφέ γιατί θα σκουρύνουν πολύ! )
 τους οποίους θα διαλύσετε με τα χέρια σας….
στύψτε λίγο λεμόνι
και αφήστε να στεγνώσει!

    Ο Θούριος και το γράμμα Θήτα (Θ,θ)

      Ρωτάμε τα παιδιά απο ποια φωνούλα ακούμε ότι ξεκινάει ο Θούριος , και την επαναλαμβάνουμε τονίζοντας το Θ στην αρχή της λέξης . Αφού καταλήξουμε στο γράμμα τους προτρέπουμε να σκεφτούν και να μας πούν άλλες λεξούλες που ξεκινούν απο αυτό το γράμμα. Στην συνέχεια τους ρωτάμε αν ξέρουν να το γράφουν . Αν κάποιο παιδί δεν το έχει κατακτήσει ακόμα του το γράφουμε εμείς σε ένα χαρτί και περιγράφουμε την διαδικασία χρησιμοποιώντας κάποιο παράδειγμα που θα μείνει στο παιδί ( π.χ. για να γράψουμε το μεγάλο Θ ,φτιάχνουμε ένα μεγάλο κύκλο που στην μέση του φοράει μια ζώνη , και σχεδιάζουμε και την γραμμή στο μέσο του κύκλου) . 
Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας συμπληρώστε τα φύλλα εργασίας με το γράμμα Θ,θ που έχετε λάβει. 


Παραδοσιακή Ενδυμασία
·       Παρατηρήστε και περιγράψτε την παραδοσιακή στολή του τσολιά και της Αμαλίας (που πήρε το όνομα της από την σύζυγο του Όθωνα και πρώτη βασίλισσα της Ελλάδας μετά την απελευθέρωση) 
   
·       Κατονομάστε τα μέρη που την απαρτίζουν (φέσι, γιλέκο, φουστανέλα, τσαρούχια...)  και  συγκρίνετέ τις με τα σημερινά ρούχα








Κατασκευή Τσολιά και Αμαλίας από χαρτομάντιλο
·       Στον παρακάτω σύνδεσμο, θα βρείτε ακριβείς οδηγίες για να κατασκευάσετε έναν τσολιά και μία Αμαλία..από χαρτομάντιλο!

·       Και για να ολοκληρώσετε ευχάριστα την ενασχόλησή σας με την παράδοση, χορέψτε κι έναν παραδοσιακό χορό ("Μήλο μου Κόκκινο" ή όποιο εσείς θέλετε!)
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την μουσικοί και τους στίχους για να το μάθετε και να το τραγουδάτε!!











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου